Як прокачати три ключові навички у дитини, що відповідають за поведінку і здібності (сенсорна система, ігнорування, утримання уваги)
1 Ходьба по бордюрах.
Діти часто люблять ходити по бордюрах. Але мало хто з батьків знають, що це розвиває зоровий аналізатор. Не вірите? Спробуйте в заклеєних з боків, зверху і знизу окулярах пройтися по бордюру? Не вийшло? Хочеш-не хочеш, а доведеться напрацювати нижньо-верхній зоровий простір.
(Від редакції «Великої Ведмедиці»: можна тренуватися і вдома на «умовному» бордюрі: візьміть кольорову ізоляційну стрічку і позначте «бордюрний» маршрут на підлозі).
2 Не любить ходити по бордюру? Не біда! Є вправа для тих, хто любить малювати.
Змінюємо положення - малюємо стоячи, лежачи, на четвереньках - над собою, під собою. Головне, щоб дитина, це любила, вміла і їй це було цікаво.
3 Не вміє малювати? Кидаємо кришки від пластикових пляшок у відро.
Як тільки навчилася безпомилково влучати - змінюємо положення відра. Вправо, вліво, вище, нижче, а тепер зафіксували ноги, нехай крутиться тільки голова. Награлися?
4 Знаходимо стілець, що крутиться.
Розкручуємо дитину і випадково показуємо їй під час обертання іграшку, її завдання - її схопити. Іграшка весь час з'являється в різних місцях. Три-два-один - поїхали.
5 А тепер - слух! Кидаємо м'яч в темній кімнаті і вмикаємо світло.
Чи зможе дитина по звуку здогадатися, куди відлетів м'яч? А якщо ускладнити завдання і кинути кілька предметів, і спробувати вгадати, де що? Взяти секундомір і побити рекорд швидкості?
6 А тепер працюємо на утримання уваги за допомогою всього, що є під рукою.
Наприклад, дайте дитині футболку, але один рукав виверніть. Так просто? Так!
7 Згадаймо про здорове ігнорування і повернемося ... до бордюрів.
Дитина вміє ходити по бордюрах, кататися на самокаті, класно лазить вгору, вниз по шведській стінці - починаємо їй заважати: наприклад, кидаємо в неї м'ячиком. Її завдання - навчитися нас ігнорувати. Впоралася - відмінно!
А що далі?
Наші діти дуже розумні. Освоївши одні вправи, вони негайно потребують інших. Щоб самостійно їх вигадувати потрібно всього дві речі:
розуміти принципи того, як це працює, і тоді їх можна легко впровадити в дитячу активність з мінімальними витратами для себе;
враховувати інтереси дитини.
Олег Леонкін,
дитячий реабілітолог, батько 5 дітей
з Большая Медведица
Немає коментарів:
Дописати коментар