Квест «Толерантність – це мистецтво жити разом»

 Квест  «Толерантність – це мистецтво жити разом»


Мета:  навчити бачити подібності та відмінності з іншими людьми; формування навичок міжособистісного сприйняття; розуміння того, як ми по-різному може чути/бачити/відчувати; сприяти згуртованості учнівських колективів, формувати уміння працювати в команді, розвивати здатність до взаємодії, бажання розвивати творчі здібності, знайомство із собою та своїми друзями.

Завдання квесту:

- створення позитивного клімату в навчальному закладі;

- формування сприятливого психологічного клімату;

- розвиток вміння працювати в команді та у взаємодії з вчителями;

- згуртування групи, усвідомлення кожним учасником своєї ролі  у групі;

- підвищити комунікативні навички учасників;

- підняття настрою учнів. 

Необхідні матеріали: назви станцій, схеми маршрутів,  секундомір, ілюстрації для станцій. 

Місце проведення: приміщення школи.

Учасники: учні 5-11 класів.

Хід квесту

В кабінеті психолога збирають бажаючі , щоб прийняти участь у квесті. Команда складається з 5 учнів кожного класу, визначається капітан та назва. Психолог вітає учасників квесту, після чого знайомить з правилами та маршрутом гри.

Правила гри

Кожна команда отримує маршрутний лист, де позначений порядок проходження станцій (у всіх команд він різний).Учасники пересуваються від станції до станції, на яких їх чекають чергові по станції із завданнями. 

На станціях команди виконують завдання. Задіяні вчителі оцінюють, вносять бали  та свій підпис у маршрутний лист.

 Важлива умова! Команди повинні рухатися по черзі кожної станції, який перелік вказаний у маршрутному листі, не змінюючи порядок маршруту. Закінчується гра, коли всі команди пройдуть всі станції. Психолог та його помічники  визначають переможця гри, підсумовуючи всі бали , які отримала команда.

Переможцем вважається команда, яка отримала максимальну кількість балів, а також додаються 5 балів команді, що прийшла першою.

Перелік станцій:

Станція «Відчуй»

Станція «Вміння чути»;

Станція «Сила слова»; 

Станція «Збери слово»;

Станція «Без слів»;

Станція «Поняття»;

Станція «Яка вона?».

Хід квесту

Станція «Відчуй»

Завдання:  один учасник команди виходить до ведучого станції і вибирає малюнок,  який і буде завдання. Всі інші учасники, стають у шеренгу один за другим. Потрібно малювати на спині , першого з краю,  учня контури предмета, який буде на малюнку, і таким чином, один одному передавати малюнок, а учень, який буде перший, має малюнок відтворити на листі паперу. 

Час: 1 хв.

Оцінка: 5 балів за виконане завдання.

Станція «Вміння чути»

Мета: вміння чути інших, прислуховуватися до порад і думок оточуючих людей.

Завдання: Декілька учасників розставляють перешкоди  так, щоб один учень з зав’язаними очима пройшов по створеному лабіринту. Інші учні допомагають йому, підказуючи, як рухатися. Коли гравець дійшов до фінішу - пройшов станцію, завдання зараховується.

Висновок: учасник досягнув бажаного результату тільки завдяки тому, що ви всі допомагали йому, тобто діяли толерантно.

Час: 1 хв.

Оцінка: 5 балів за виконане завдання.


Станція «Сила слова»

Мета: розкривати могутність сили слова, змусити замислюватися над кожним сказаним словом.

Завдання: слово має дуже велику силу, адже ним можна підтримати, розвеселити, порадувати, так і засмутити, образити… На цій станції ваше завдання з’єднати дві частини  прислів’я пояснивши, як ви його розумієте. 

Час: 1 хв.

Оцінка: 1 правильно складене прислів’я – 1 бал. (максимальна оцінка – 8 балів).

Тепле слово і в мороз зігріє.

Слово - ключ, яким відкривають серця.

Мале зле слово велику образу творить.

Добре слово дім побудує, а зле - зруйнує.

Вітер рушить гори, а слово дружбу. 

Добре слово і залізні  ворота відкриває.

Сила слова безмежна.

Добре слово людині, що дощ у засуху.

Станція «Збери слово»

Завдання: Вам буде загадана загадка, а відповідь до цієї загадки ви повинні побудувати за допомогою тих літер, які ви маєте у вигляді букв. 

Організація: на даній станції беруть участь 4 учасника, кожному видають по 2 букви. Після того, як ведучий зачитує загадку, учні мають не лише відповісти на запитання, а й скласти із букв слово-відповідь. 

Букви парами для учасників  У/О,     В/К,     А/К,     С/М.


Мета: взаємодія, емоційна розрядка.

Час: 1 хв.

Оцінка: 1 слово - 1 бал (максимальний бал - 8 балів)

1)нічний птах  -  сова

2)змелені зерна пшениці  -  мука

3)чоловіча прикраса під носом  -  вуса

4) наша солов’їна українська…  -   мова

5) розділовий знак або загрозливий стан життю  -  кома

6) дівоча прикраса чи сільськогосподарський ручний інструмент  -  коса

7) великі болісні страждання, спільнокореневе слово «мучитись»  - мука

8) вид неродинного зв’язку, хрещена мати  -  кума

Станція «Без слів»

Завдання: Один учасник стає перед  командою, йому ведучий станції дає листочок зі словом (5 слів на вибір), яке потрібно за допомогою губ, без голосу вимовити для своєї команди. Учасники мають відгадати слово, яке загадано.  

Мета: вміння розуміти інших без слів.

Час: 1 хв.

Оцінка: 1 слово - 1 бал (максимальний бал - 5 балів).

Слова-завдання

Дружба    слон   сон      квітка   любов      літо   дитина   гумор

Україна     довіра     доброта    село   дівчинка   очі  сміх   стіл

допомога  музика   повага     людина   

Станція «Поняття»

Завдання: Учасники,  працюючи разом,  мають прочитати поняття, яке записане у дзеркальному відображенні і назвати його ведучому. Якщо виникають труднощі у відтворенні, то ведучий команди може запропонувати для виконання завдання дзеркало.  

Мета: співпраця, розвиток уваги.

Час: 1 хв.

Оцінка: одне слово - 5 бал (максимальний бал - 5 балів).

Відповідь:

Почуття шани, прихильне, шанобливе ставлення до неї, вона є запорукою доброзичливих стосунків між людьми називається повага.

Одна з найголовніших якостей людини, чуйність, душевне ставлення до людей, прагнення робити добро називається доброта. 

Здатність терпимо, поблажливо ставитися до чужих звичок, звичаїв, поглядів називається терпимістю.

Спільна діяльність, спільна праця для досягнення мети називається співпрацею.

Станція «Яка вона?»

Мета: порівняння рис толерантної  та інтолерантної особистості.

Завдання: серед наявних характеристик виберіть, які відносяться до толерантної людини, а які до інтолерантної.

Час: 1 хв.

Оцінка: 5 балів за правильно виконане завдання на станції.

Підрахунок балів, оголошення переможців.


Немає коментарів:

Дописати коментар