Як можна впоратися з грубими словами

 


ГРУБІ СЛОВА ПІД ЧАС УРОКУ

У класі стояла робоча тиша, учні перевіряли помилки в диктанті. Раптом у когось з учнів вискочило грубе слово. Звичайно, від перенапруги, та й від того, що дурну помилку зробив, хтось не стримався, вилаявся на весь клас. З жахом учні дивилися на Вчителя і чекали його реакції.

Ніхто не хотів зізнаватися, та Учитель цього і не вимагав. Він спокійно попросив закінчити перевірку диктанту і приготуватися до нового уроку. Перерва пройшла напружено, проблему треба було вирішувати негайно.

Коли продзвенів дзвоник на урок, хлопці від Вчителя чекали строгих слів або нової казки, а він раптом оголосив усім, що сьогодні урок “У школі клоунів”. – Початком уроку буде “Лайка овочами та фруктами”. Кожен з сусідом по парті почне лаяти один одного тільки овочами та фруктами за моїм сигналом і за сигналом закінчить лаятися.

Хлопці думали, що Учитель жартує, але він цілком серйозно просигналив старт, і учні боязко, але сердито стали називати один одного “капустою”, “картоплею”, “морквою”, “яблуком” та іншими “їстівними” словами. Іноді до цього незрозумілого заняття підключався сам Учитель і лаяв боязких учнів “буряком”, “апельсином”, “ріпкою” тощо. У відповідь його теж намагалися як слід “насварити”. Якщо хтось використовував інші слова або торкався свого сусіда, то гра зупинялася, відзначалося порушення, а потім знову продовжувалась за всіма правилами.

 

Після сигналу Учитель запропонував похвалити один одного з ласкавою інтонацією квітами: Трояндочками, Тюльпанчиками, Дзвіночками та ін. І знову гра продовжилася. Але деяким хлопцям хотілося ще посваритися, і Вчитель повторював знову “Лайка овочами та фруктами”, а потім знову всі перейшли до “Квіткових пестощів”. Деякі учні вдруге зверталися вже не до свого сусіда, а вибирали собі іншого партнера. Учитель їх розумів і дозволяв міняти пару.

 

Немає коментарів:

Дописати коментар