Тімбілдінг

 Тімбілдинг в школі: як згуртувати учнів?

Прикро, але досить часто сучасні школярі не є згуртованими, що в майбутньому може призвести до негативних наслідків – невміння співпрацювати в команді, спілкуватися в колективі, разом працювати над одним проектом, і, як наслідок, мати проблеми на робочому місці. Тут на допомогу прийде тімбілдинг (teambuilding) – ряд заходів, спрямованих на згуртування колективу.

Слово «тимбілдинг» походить від англійських слів «team» (команда) і «building» (побудова, утворення), тобто українською мовою перекладається як «командоутворення» та широко використовується в останні роки у сфері бізнесу, менеджменту, освіти.

Найпопулярніші види тімбілдингу:

§  спортивний (активний).  Найчастіше цей вид активного відпочинку проходить на природі і поєднує в собі корисне з приємним: роботу по згуртуванню колективу і відпочинок на свіжому повітрі. Це вид тімбілдингу зі спортивними іграми, квестами і естафетами;

§  історичні рольові ігри. У ході такого роду тімбілдингу зазвичай відтворюються якісь історичні події та герої (це можуть бути як історичні бали, так й історичні реконструкції);

§  мистецькі заходи. Цей вид тімбілдингу спрямований і на згуртування колективу і на розвиток творчого потенціалу школярів. Тут може бути запропоновано маса варіантів інтелектуальних ігор, рішень кейсів або просто розвитку навичок у живописі, фотографії або віршуванні;

§  психологічний тімбілдинг зазвичай проходить у формі тренінгових занять. Суть таких заходів – виявлення лідера, розвиток комунікативних навичок усіх учнів і налагодження позитивної атмосфери в колективі.

Але гуртувати колектив можна, використовуючи невеликі вправи та ігри під час відпочинку, класних годин, тривалих подорожей тощо. Пропонуємо вашій увазі п’ять ігор для згуртування учнівського колективу:

Мене непокоїть те, що в коробці

Мета: єднання учасників групи, обговорення спільних проблем, формування сприятливого психологічного клімату.

Кількість учасників: 5-25

Тривалість: 30-45 хвилин

Хід виконання:

1.     Попросіть учасників групи анонімно записати на окремих папірцях одним – двома словами те, що їх зараз турбує або непокоїть: контрольна робота, конфлікт у класі, підготовка проекту, особисті переживання тощо.

2.     Усі аркуші складіть в одну коробку.

3.     Запропонуйте кожному учаснику навмання обрати аркуш і, описавши занепокоєння іншого, запропонувати свій спосіб розв’язання проблеми.

4.     Намагайтеся обговорити всі проблеми.

5.     Вправу буде закінчено тоді, коли в коробці не залишиться папірців.

 Люди навколо мене

Мета: згуртувати учнівський колектив, поліпшити їхній настрій та запам’ятати факти про однокласників в ігровій формі

Кількість учасників: 5-25

Тривалість: 10 хвилин

Хід виконання:

Кожен учень отримує таблицю, де вписані твердження. Пропонуємо змінювати їх або дописувати такі, що характерні для учнів вашого класу.

Завдання — хаотично рухатися аудиторією та питати інших, чи вони підходять під якийсь пункт з написаного. Якщо так, то вписують їхні імена поруч. Гра закінчується, коли в кожного заповнюється вся таблиця.

Ми пропонуємо вам такі твердження:

§  знає ще дві мови, крім рідної;

§  не любить прокидатися вранці;

§  хоче побувати на іншому материку;

§  був на вершині Говерли;

§  один у сім’ї;

§  катається на роликах;

§  займається бойовими мистецтвами;

§  має собаку;

§  бодай раз був волонтером;

§  цікавиться наукою та винаходами;

§  знімає блог для свого Youtube-каналу чи Instagram.

Правда-брехня

Мета: знайомство інших зі своїми вміннями, навичками та здобутками, створення приязної атмосфери в класі

Кількість учасників: 5-25

Тривалість: 20–25 хвилин

Хід виконання:

Попросіть учнів по черзі озвучувати три факти про себе, один з яких є неправдою. Завдання інших — здогадатися, що зі сказаного є брехнею.

Варіація гри: кожен пише на одному стікері два правдивих факти про себе та один неправдивий. Вчитель збирає стікери та клеїть їх на підлогу або дошку. Учням слід здогадатися, кому належить той чи той стікер. Автор написаного самостійно зізнається, що є правдою, а що – ні.

 Ми вирушаємо в подорож

Мета: запам’ятовування імен та створення власних асоціацій до кожної людини з класу

Кількість учасників: 5-25

Тривалість — 12 хвилин

Хід виконання:

Кожен малює на аркушах предмет, що починається на першу букву його чи її імені. Цей предмет людина забирає із собою на безлюдний острів. Потім презентують намальоване в колі, не забуваючи назвати своє ім’я: «Мене звати Оля. Я забираю окуляри», «Я — Володя, і я візьму із собою вугілля», «Мене звати Катя. Я дуже люблю книги, тому вони мусять бути на безлюдному острові».

Чарівник

Мета: усунення проблемних ситуацій, об’єднання учасників групи, формування сприятливого психологічного клімату.

Кількість учасників: 5-25

Тривалість: 15-25 хвилин.

Хід виконання:

Запропонуйте учням уявити, що вони зустріли чарівника, який може виконати три будь-які їхні бажання, що стосуються шкільного життя: змінити керівництво школи, додати предмети до програми, скасувати контрольні роботи. Обговоріть з дітьми, що їм хотілося б змінити і чому, якими можуть бути наслідки таких змін, що треба зробити для того, щоб здійснити зміни в реальності.

 

Немає коментарів:

Дописати коментар